06.03.2017 Millenialsi lubią centra handlowe i cenią tradycyjne wartości

 

 

Najważniejszą wartością dla millenialsów i pokolenia MTV jest rodzina, a centra handlowe kojarzą się im głównie z zakupami, radością i zadowoleniem – wynika z badania, które na zlecenie firmy Immochan przeprowadziła agencja badawcza ARC Rynek i Opinia. Według Immochan, to ważna wskazówka dla zarządzających centrami handlowymi, którzy powinni kształtować ofertę tak, aby odzwierciedlała wartości ważne dla ich klientów.

Jakie życiowe wartości są ważne dla klientów centrów handlowych? Co millenialsi (osoby w wieku 18-30 lat) i pokolenie MTV (31-45 lat) sądzą na temat centrów handlowych? Wyniki badania zleconego przez firmę Immochan, właściciela Centrów Handlowych Auchan pokazują, że respondenci niezależnie od wieku cenią tradycyjne wartości. Jednak ich podejście do wizyty w centrum handlowym różni się.

Wartości ważne dla młodych

Aż 6 na 10 badanych wśród wartości ważnych w ich życiu najczęściej spontanicznie wskazuje na rodzinę. Takiej odpowiedzi udzieliło 56% millenialsów i 63% osób z pokolenia MTV. Młodsi w dalszej kolejności wskazywali na miłość (27%) i przyjaźń (20%). Starsi na drugim miejscu wskazali zdrowie (20%) i dopiero potem miłość (13%).

- Chcemy jeszcze lepiej poznać wartości, jakimi kierują się nasi klienci, a tym samym dowiedzieć się, czego oczekują od centrów handlowych. Okazuje się, że pokolenie millenialsów bardziej stawia na wartości rodzinne, miłość czy przyjaźń niż nam się wydawało. To niezwykle ważna informacja z punktu widzenia osób zarządzających centrami handlowymi. Pokazuje, że w działaniach marketingowych warto podkreślać tradycyjne wartości – mówi Agnieszka Gutowska-Wicher, dyrektor marketingu w Immochan.

Młodzi lubią centra handlowe bardziej niż ich starsi koledzy

Jak wynika z raportu, ponad połowa badanych lubi odwiedzać centra handlowe. Wśród millenialsów takiej odpowiedzi udzieliło 57%, natomiast wśród pokolenia MTV 52%. Tylko co piąty badany przyznał, że nie lubi takich wizyt.

Naturalnie, wizyta w centrum handlowym najczęściej kojarzy się z zakupami (27%). Wśród wymienianych skojarzeń pojawiały się również m.in. radość, zadowolenie (16%) oraz pozytywne emocje (10%). Warto jednak zwrócić uwagę, że w przypadku kojarzenia centrum handlowego z radością i zadowoleniem widać wyraźną różnicę w podejściu millenialsów (20%) i respondentów z pokolenia MTV (10%).

- Centra handlowe zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat, pojawiły się w nich nowoczesne technologie, galerie stały się miejscami rozrywki i spotkań młodych ludzi. Metamorfozę przechodzą również Centra Handlowe Auchan, czego wyrazem jest wprowadzenie znaku jakości O!Shopping, który wpisuje się w aktualną strategię omnichannel skupiającą różne kanały dotarcia do klienta – wyjaśnia Agnieszka Gutowska-Wicher.

O!Shopping – innowacje w parze z wartościami

Immochan wdraża w Centrach Handlowych Auchan w Polsce znak jakości, który opisuje nowe podejście do funkcji galerii handlowych oraz nowe podejście do komunikacji z klientami. Pierwszym obiektem, który wprowadził O!Shopping, jest Centrum Handlowe Auchan Gdańsk.

Znak jakości O!Shopping dotyczy czterech obszarów działalności centrum handlowego – oferty, dostępnych udogodnień dla klientów, takich jak m.in. strefy wypoczynku, przestrzenie coworkingowe, pokoje dla rodziców i dzieci, wygodniejsze miejsca parkingowe, a także nowych technologii, Wi-Fi, kreatywnych gier, multimedialnych stołów oraz animacji dla dzieci i dorosłych. Będzie przyznawany tym Centrom Handlowym Auchan, które wprowadzą zmiany w wymienionych obszarach i wzbogacą udogodnienia dla klientów.

– Centra Handlowe Auchan to nie tylko miejsca wygodnych zakupów, lecz także nowoczesna przestrzeń do odpoczynku i rozrywki. Nowy system jakości jest dla klientów gwarancją dostępności usług na najwyższym poziomie. To odpowiedź na potrzeby zarówno millenialsów, jak i pokolenia MTV – mówi Agnieszka Gutowska-Wicher.

O!Shopping obejmuje również kanały komunikacji online z klientami, tj. intuicyjne strony internetowe, media społecznościowe czy blog.oshopping.pl.

Immochan prowadzi prace nad wdrożeniem O!Shopping w kolejnych centrach handlowych. Firma planuje, że w 2017 roku znak jakości otrzymają co najmniej trzy Centra Handlowe Auchan, a w kolejnych latach zmiany sukcesywnie obejmą kolejne obiekty.

O badaniu:

Celem badania MTV Generations & Millenials było poznanie opinii na temat centrów handlowych i stylu życia wśród klientów centrów handlowych oraz porównanie wyników w dwóch grupach wiekowych: 18-30 lat – tzw. millenialsi oraz 31-45 lat – tzw. pokolenie MTV.

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą ARC Rynek i Opinia w dniach 17-24 listopada 2016 r. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI. Respondentami były osoby w wieku 18-45 lat, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy odwiedziły centrum handlowe. Analizie poddano odpowiedzi 803 osób.

 

  Wróć do listy